diumenge, 12 de desembre del 2010

Conclusions finals

Objectius
-       Exposar les dificultats o modificacions que s’han realitzat durant el pràcticum.
-       Extreure conclusions finals del desenvolupament del pràcticum.
Descripció del treball
Des de l’inici del pràcticum que a l’escola m’han facilitat tots els documents i m’han ajudat en tot el que he necessitat. Cal destacar que al ser el meu lloc de treball, ja coneixia el funcionament del col·legi i la manera de fer dels meus companys/es. Aquest punt m’ha facilitat el poder ajustar més adequadament el meu pla d’intervenció a la realitat que tenia davant.
Tot i això, del meu preprojecte al pla final hi ha hagut certes modificacions, sobretot relacionades amb el temps. El meu pla inicial proposava dur a terme una sèrie d’activitats del meu programa d’intervenció de la lectoescriptura. Però a mesura que m’anava organitzant, veia que no tindria el suficient temps per a realitzar-les totes. Doncs, d’un pla de prevenció, detecció i recuperació dels processos lectoescriptors, només he pogut realitzar la detecció i prevenció.
Una altra modificació va ser l’elecció dels subjectes. Al principi vaig englobar a nens des de P3 fins a 2n d’E.P. i més tard, vaig anar concretant als nens de P4. Pel que fa les fases del pla també hi ha hagut varies modificacions ja què al principi no sabia com distribuir-les, quantes posar-ne, com organitzar-les o quina temporització posar. Després de trobar l’objectiu principal de cada fase ja vaig anar desenvolupant els diferents punts de cada una.  A la vegada, també vaig anar adaptant les activitats de cada racó segons les necessitats i els acords amb la tutora.
Observacions personals
Voldria remarcar que realitzant les pràctiques he après a posar-me al lloc del psicopedagog. He vist totes les funcions que ha de realitzar, que no són poques. També he observat com funciona tot el departament de psicopedagogia i com té una influència important en el desenvolupament de l’escola, tant pel que fa a atenció a la diversitat, com pel que fa a gestió i organització del centre. Per tant, hem de ser conscients de la gran responsabilitat que tenim entre mans i intentar dur-la a terme amb la màxima professionalitat possible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada