Objectius
- Analitzar els resultats del pla.
- Valorar els resultats obtinguts.
Descripció del treball
A partir de la pauta d’observació i de les reunions realitzades amb la tutora de P4 i l’ajudant de mestre, he pogut avaluar el pla proposat. De cada racó podem destacar els punts següents:
· Escriptura: s’ha reforçat l’escriptura dels noms i s’han utilitzat jocs multisensorials que han motivat l’alumnat i han ajudat a assentar els fonaments, les bases de l’escriptura.
· Atenció i percepció: les activitats s’han resolt correctament. S’han detectat dos nens amb dificultats en la realització d’alguna activitat i un nen amb dificultats d’atenció en la majoria d’activitats.
· Ordinador: s’ha observat una clara diferència entre aquells nens i nenes que en l’àmbit familiar ja els han ensenyat a utilitzar el ratolí i els que no. També he observat algun nen amb dificultats de coordinació mà-ull (ratolí-pantalla).
· Lectura: s’ha reforçat la lectura de noms i l’abecedari. S’ha detectat un nen amb dificultats per llegir lletres.
· Consciència fonològica: les fitxes realitzades han ajudat a conscienciar-se de que les paraules estan formades per síl·labes i lletres, fet important per assolir un bon nivell de lectoescriptura.
· Memòria: és un procés important per la futura adquisició d’aprenentatges. He observat una manca de pràctica en activitats de memòria. Crec que és un racó a treballar més a fons.
Observacions personals
En aquesta fase destacaria la importància de tenir clars els ítems a avaluar de cada procés, en aquest cas de cada racó. També és de gran utilitat la utilització de pautes o graelles d’observació ja que ajuda a organitzar l’avaluació, aportant de forma més concreta els aspectes més importants a tenir en compte per posteriorment extreure conclusions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada