diumenge, 28 de novembre del 2010

Pla d’intervenció (II)

Objectius
-          Estimular als alumnes en la lectoescriptura.
-          Detectar casos amb possibles dificultats.
-          Prevenir dificultats en un futur.
Descripció del treball
En la segona sessió d’activitats a P4, hem realitzat els altres 3 racons: el de la lectura anomenat mussol, el de la consciència fonològica anomenat papallona i el de la memòria que era l’elefant. Primer vam revisar els animals ja treballats fent preguntes als nens i nenes i desprès vam explicar cada animal a cada racó com a l’altra sessió. A continuació vam realitzar 25 minuts de fitxes i 25 minuts de jocs aproximadament.
Pel racó de la lectura vam utilitzar cartronets amb el seu nom i les lletres de l’abecedari. També van llegir logotips. Pel que fa al racó de la consciència fonològica van haver d’escriure les lletres del seu nom en caselles separades per adonar-se de que les paraules estan compostes per lletres. També van realitzar jocs de separar paraules en síl·labes. Per últim, al racó de la memòria havien de memoritzar dibuixos i lletres i jugar al memory.
Jo vaig observar i anotar els aspectes més importants en una pauta d’observació que ja vaig utilitzar en l’altra sessió. Aquesta pauta també em servirà de punt de partida per a la fase d’avaluació.
Observacions personals
En aquesta sessió vaig observar que els nens i nenes estaven molt motivats a realitzar les activitats ja que ja coneixien el sistema dels racons i demanaven la repetició d’algunes activitats. També ja vaig poder detectar alguns casos amb una mica de dificultats en l’atenció i la memòria. Aquests nens s’han d’anar observant i fer un seguiment per veure l’evolució. De tant en tant, s’hauria de treballar amb ells individualment per reforçar els processos psicològics bàsics en els quals hem detectat alguna mancança per intentar prevenir possibles dificultats en un futur i millorar el seu procés d’aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada