dissabte, 6 de novembre del 2010

Documentació del centre i observació a les aules

Objectius
- Conèixer i analitzar la documentació del centre.
- Identificar la metodologia utilitzada a les aules.

Descripció del treball
En aquesta fase em vaig dedicar a recollir tots els documents del centre: PCC, PEC, PAD, Caràcter propi, PL, etc.. Vaig demanar a la psicopedagoga tots els documents i vaig seleccionar els que necessitava per a dur a terme el projecte. Vaig familiaritzar-me amb el caràcter propi de l'escola, el qual ja coneixia pel fet de treballar en el mateix centre. També vaig revisar el PCC, però en aquest cas em vaig centrar en Infantil, etapa que no conec tant, ja què jo treballo a primària. Vaig analitzar el currículum de P4 i finalment vaig llegir el pla d'atenció a la diversitat. De cada document vaig extreure la informació necessària que tingués relació amb el pla a dur a terme.

En la mateixa fase, vaig realitzar durant varies setmanes observacions a les aules de P4, P5, 1r i 2n d'educació primària. En aquestes observacions vaig poder veure com es duia a terme, en general, el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectoescriptura en els cursos més significatius. Més tard, em vaig centrar més en analitzar la metodologia a P4. Vaig analitzar els llibres utilitzats també i vaig mantenir diferents reunions amb les diferents tutores per obtenir informació d'aquest procés.

Observacions personals
Pel que fa la documentació del centre, no vaig tenir cap problema ja què alguns documents ja eren coneguts per a mi i els altres hi vaig poder tenir accés sense inconvenients. Respecte les observacions, comentar que les companyes de l'escola es van mostrar molt receptives i predisposades a ajudar-me en tot el que necessités. Per tant, aquestes es van succeïr positivament, gràcies a la col.laboració de totes les persones implicades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada