diumenge, 21 de novembre del 2010

Pla d'intervenció (I)

Objectius
-          Crear un pla d’intervenció.
-          Implantar el pla.
-          Estimular als alumnes en la lectoescriptura.
-          Detectar casos amb possibles dificultats.
-          Prevenir dificultats en un futur.
Descripció del treball
En una de les reunions amb la tutora de P4, vam decidir que realitzar els 6 racons el mateix dia seria massa feina pels nens i les mestres no podrien atendre tan bé la diversitat del grup. Per tant, vam quedar en realitzar els 6 racons en 2 sessions diferents.
En la primera sessió, hem realitzat 3 racons, el de l’escriptura anomenat “Picot”, el de l’atenció i percepció, anomenat “Gos” i el de l’ordinador anomenat “Camaleó”. Tots els animals tenen relació amb el racó (exemple: el picot té un bec que pica als arbres com els nens quan punxen amb un punxó, el gos sempre està molt atent, etc...).
Primer de tot, cada mestra va explicar a cada grup (3 grups de 9 nens a cada racó) quin animal corresponia al seu racó i perquè. A continuació es va procedir a realitzar 25 minuts de fitxes i 25 minuts de jocs a cada racó, relacionat tot amb els continguts a treballar en cadascun d’ells. Es van utilitzar fitxes per reforçar l’escriptura del nom, fitxes d’atenció i jocs multisensorials. A l’ordinador es van reforçar tots els continguts a partir de diferents pàgines web i el word per escriure el nom dels alumnes.
Les meves funcions van ser l’observació durant tota la sessió de tots aquells aspectes importants per a la posterior avaluació i la d’ajudar en el racó de l’ordinador. En acabar la sessió, vaig recollir informació de les tutores sobre el que havia anat bé i el que no i vaig omplir una pauta d’observació amb els aspectes que creia més importants com el nivell de dificultat, el temps, la motivació, la detecció d’alumnes amb dificultats, l’atenció a la diversitat...
Observacions personals
Voldria destacar l’ús dels racons com a un bon mètode per treballar els diferents processos psicològics bàsics i poder atendre millor la diversitat d’alumnat (nivell, ritmes...) que hi ha a la classe. Els jocs multisensorials també van anar molt bé per motivar els alumnes que els costa més. Per contra, dir que seria convenient augmentar el nombre d’ajudants a les aules d’infantil ja què sinó és més difícil poder dur a terme un bon pla d’intervenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada